İlginizi Çekebilir
  1. Ana Sayfa
  2. Bisiklet ve Sağlık
  3. Bisiklet Hangi Kasları Çalıştırır?

Bisiklet Hangi Kasları Çalıştırır?

Bisiklet Hangi Kasları Çalıştırır?

Bisiklet Hangi Kasları Çalıştırır? Bisiklet sürmenin ne kadar zevkli olduğunu ve birçok açıdan sağlıklı bir fiziksel aktivite olduğunu biliyoruz. Ayrıca bisiklet sürmek, kaslarımız ve fiziğimizi de farklı yönlerden geliştiriyor. Gelin hep beraber bisiklete binmenin bizi nasıl geliştirdiğine bir göz atalım.

Bisikletin İnsana Faydaları

Bisiklet kullanmak, başta bacak olmak üzere kalça ve mide kısmındaki kaslarımızın hacmini arttırmamızı sağlar. Bisikleti sürerken üst vücut kaslarımız çoğunluklu olarak bize destek sağlar. Sağladıkları destek, üst vücut kaslarımızı büyük oranda geliştirir.

Bisikleti sürerken dengede kalmak ve ilerlemeye devam etmek için fark etmeden de olsa efor sarf ederiz. Bu şekilde vücudumuzdaki kasların çalışması hızlanır. Tabii bu sarf edilen efora göre değişim gösterebilir. Örneğin düz yolda harcanan efor, yokuş aşağı olan bir yoldan daha fazladır. Aynı zamanda bu durum, sürülen bisikletin türüne, sürüş stiline, kullanıcının kondisyonuna, tercih ettiği rotaya, bisikleti ne kadar süre sürdüğüne ve sürüş temposuna bağlı olarak da değişim gösterebilmektedir. Bu etkenlerin hepsi kaslarımızın farklı yoğunluk ve oranlarda çalışmasını sağlar.

Bisiklet Sürerken Gelişen Kaslarımız

Üst Vücut Kasları;

  • Kol kasları
  • Göğüs ve omuz kasları
  • Karın kasları
  • Boyun kasları
  • Sırt kasları

Alt Vücut Kaslarımız;

  • Ayak Düzlemleri
  • Ayağın Bükülmesini Sağlayan Kaslar
  • Uyluk Önü Kasları
  • Uyluk Arkası Kasları
  • Baldır Kasları
  • Kalça Fleksörleri
  • Kalça Kasları
Bisiklet Sürerken Kaslarımızı Nasıl Geliştirebiliriz?

İlk olarak, yani bisiklete binmeden önce, ısınma hareketleri yapmamız gerekir. Ayrıca hava şartlarına uygun giyinmeyi unutmayın. Daha sonrasında sele yüksekliğini kendiniz için ayarladığınızdan emin bir şekilde yola çıkabiliriz. Bisikletle yaptığınız tempolu sürüşlerde 90-120 pedal hareketi yaparak eklemlerimizde oluşan yükü azaltabiliriz. Pedal hareketi vücudumuzdaki uyluk kaslarını ve dörtlü kasları çalıştırır. Ayrıca pedal çevirmek, baldır kaslarımızın gerilmesini sağlar. Bu nedenle bütün bacak kaslarımız, tendonlar ve kalçamız çalışır.

 

Bisiklet ile yokuş yukarı çıkmak, düz yolda gitmekten daha zor bir iştir. Bisiklet Hangi Kasları Çalıştırır? Bu nedenle kaslarımıza daha yoğun bir güç uygulanır. Bu şekilde kaslarımızın gelişimini büyük bir oranda hızlandırmış oluruz. Bisiklet sürerken daha iyi bir performans görmek isterseniz kilitli pedallar kullanmanız sizin için daha da faydalı olacaktır.

Yorum Yap