İlginizi Çekebilir
  1. Ana Sayfa
  2. Bisiklet Bakım Onarım
  3. Bisiklet Lastik Seçimi

Bisiklet Lastik Seçimi

Bisiklet Lastik Seçimi

Bisiklet Lastik Seçimi Bisiklet lastiği temel üç maddeden oluşmaktadır; Karkas, damak ve kauçuk sırt. Lastiğin damağı çok önemlidir çünkü lastiğin çapını belirler ve janta tam olarak oturmasını sağlar. Genellikle lastik damakları tel demetinden oluşur. Katlanır bisikletlerde ise lastik damaklarında aramid fiber kullanılmaktadır.

Bisiklet Lastik Seçimi

Karkas lastiğin çerçeve kısmıdır ve dokunmuş materyal her iki taraftan da kauçukla kaplanmıştır. 45 derecelik açı oluşturularak bükülmüştür. karkas lastiğin bu açı ile yerleştirilerek dengeyi sağlar. Kalite kontrollerine göre karkas yapı farklı yoğunluklarda dokunmaktadır. Kauçuk malzemeler ise birçok sayıda farklı malzemelerden oluşmaktadır. Kullanılan malzemeler şu şekildedir;

 

  •  Doğal kauçuk ve sentetik kauçuk, 
  •  Dolgu malzemesi; siyah karbon, silika ve tebeşir,
  •  Yumuşatıcılar: yağ, kayganlaştırıcı,
  •  Yaşlanma engelleyiciler: amineler,
  •  Sertleştiren malzemeler sülfür,
  •  Sertleştirme hızlandırıcılar; zinc, oxide,
  •  Pigmentler ve boyalar.

Bileşene bağlı kalarak kauçuk genel olarak %40-60 arasındadır, dolgular ise %15-30 civarıdır, kalan bileşenler de % 20-35 civarıdır. Bisiklet lastiklerinin malzeme yapısı bu şekildedir.

 

Dış lastikler için 700×23 c gibi ölçüler gözüküyor ve 700×18-25 iç lastik için uygundur. 700 ifadesi 28 inç jantı belirler 18-25 c ise 700×18 ile 700-25 ölçüleri arasındaki lastikler için uygundur. İç lastiği maksimum kalınlığı 700×25 c olan lastiğe 700×28 veya 700×32 ölçülerinde olan bir lastiğe takarılrsa nasıl olur merak ediyorsanız. Bu koşulda iç lastik çok fazla genleşeceği için yüzeyi incelecek ve kısa süre içerisinde patlayacaktır.

 

26×1.50 – 2.10 ölçülerindeki iç lastik 1.50 ile 2.10 arasında bulunan dış lastikler için uygundur. İç lastiği 26×1.15 bir dış lastiğin içerisine takılırsa nasıl olur merak ediyorsanız. Bu koşulda iç lastik dış lastiğin içerisinde kırışacak aynı zamanda lastik sıkıştırılırken jantta sıkıştırılabilir. Bu durumda patlamaya yol açar. Bisiklet lastiklerinde diğer önemli noktalardan bir tanesi de sibop uzunluğudur. Bisiklet Lastik Seçimi Çift katlı olan jantlarda kesinlikle uzun siboplu lastikler tercih edilmesi gerekir. Tek katlı olan jantlarda ise kısa siboplu lastikler tercih edilmelidir. Sibopun uzun olması kulanan açısından olumsuz bir etki yaratmaz birlikte yol bisikletlerinde karbon jant profilleri için tasarlanmış uzun siboplar lastiğe hava basımı sırasında rahatlıkla kırılabilir.

 

Dağ bisikletinin jantı yalnızca belli kalınlıktaki lastikler için uyumludur. Bundan dolayı ilk olarak bisikletinizin jant ölçüsüne en uygun lastik kalınlıklarını bulmanız gerekir. Bundan 3 4 yıl önce bütün dağ bisikletlerinin jant ölçüleri yalnızca 26 inç üretilmekte iken, bugün jant ölçüleri 27.5 ve 29 inç jantlar daha fazla tercih edilmektedir. Lastiğin kalın olması lastik seçerken önemli noktalardan bir tanesidir.

 

1.95, 2.10, 2.25 gibi ebatlar lastiğinizin kalınlığını göstermektedir. Lastiğin kalınlığı arttıkça çekiş gücünde, frenlemede ve dönüşlerdeki gücünü yola aktarımı sağlandığından dolayı bisikletin yol tutuşu da daha kuvvetli olmaktadır. Bu koşulla birlikte kalın lastiklerin zemine yapmış olduğu baskı, özellikle yokuş yukarı çıkışlarda hızınızı azaltır. İnce lastikler hızlı sürüş konforu sağlarken, bu lastiklerin yol tutuşu ve kontrol gücü oldukça az orandadır. Bisiklet Lastik Seçimi Eğer dağ bisikletinizi ıslak ve çamurlu bir zeminde kullanmayı düşünüyorsanız, çamurlu zeminler için tasarlanmış olan dişli çamur lastiklerini tercih etmelisiniz. Bisiklette lastik tercihleri bu şekilde yapılmaktadır. Bisiklette lastik seçiminin son derece önemli olduğunu fark etmişsinizdir.

 

Yorum Yap